View unanswered posts | View active topics It is currently Wed Aug 16, 2017 10:48 pm



Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next
 THANK YOU 
Author Message
Post THANK YOU
Thanks for translating this awesome game. Considering how enormous the script is, I really appreciate the amount of work you put in to it. I can see why you'd be put off from translating the H scenes (which I personally skip all the time) though. Alicesoft goes way overboard with those but they are a considerably talented developer anyways.


Thu May 12, 2011 10:27 pm
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
This thread is likely going to be closed. :lol: For some reason, I don't know why.

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Fri May 13, 2011 5:18 am
Profile WWW
Post Re: THANK YOU
Haha, that's alright. I don't think I'm really gonna stick around here. I got no technical skillz or Japanesey skillz. I'm learning Mandarin but I'm only a beginner at that, and only some of the characters are the same as in Japanese right? I just wanted to stop by to give credit to an amazing and professional translating job. Aroduc is a hero. I can only pray that somebody of parallel linguistic genius tackles Daiteikoku (no I'm not trying to prod Aroduc into it. Ok maybe a little :lol: ).


Tue May 17, 2011 2:39 pm
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
Emperor wrote:
Haha, that's alright. I don't think I'm really gonna stick around here. I got no technical skillz or Japanesey skillz. I'm learning Mandarin but I'm only a beginner at that, and only some of the characters are the same as in Japanese right? I just wanted to stop by to give credit to an amazing and professional translating job. Aroduc is a hero. I can only pray that somebody of parallel linguistic genius tackles Daiteikoku (no I'm not trying to prod Aroduc into it. Ok maybe a little :lol: ).


Not much different from me...all I did is getting into "cult wars" before the peace returns. I don't have any hacking skills, neither the skill to understand Japanese ( I'm still learning it ).

Well, Kanji and Hanzi are almost the same, it's just a matter of pronunciation I think.
Since most of East Asian countries writing system is based on simple drawing, in other word, they're writing by drawing.

Indeed, Aroduc ( Or whatever his name is ) is a hero, he has both of the ability and willingness to translate the games, something that rarely exist for old-timers.
And, I saw many thread closed because it doesn't help at all, you can see them in other site. So I can hypothesize that this thread is going to be closed too. I guess he's a kind of perfectionist type. Leave NO mistakes!

You might be staying a little longer, at least to make this site a little merrier.

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Wed May 18, 2011 2:59 am
Profile WWW
The Forums Eternal Troll
User avatar

Location: Your Mind, your MIIIIIND
Post Re: THANK YOU
Just remember. This peace is only as solid as your willingness not to diss the cult.
One wrong move and I crush you.
Do you share my opinion?
I know some japanese, tiny bits here and there.
Do you learn from a tutor or the internet.
Cause if it's the web could you recommend any sites.

_________________
MY shit is wrecked
Image


Wed May 18, 2011 3:43 am
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
Lester Killderros wrote:
Just remember. This peace is only as solid as your willingness not to diss the cult.
One wrong move and I crush you.
Do you share my opinion?
I know some japanese, tiny bits here and there.
Do you learn from a tutor or the internet.
Cause if it's the web could you recommend any sites.


-Don't worry. I won't start another war, remembering how tiring and stressful it is...

-Which opinion do you mean?

-I'm learning Japanese in my school, just started 7 months ago. And I visited some sites that explain Japanese grammar (mostly Wikipedia) and sites that teach Kanji descriptions and writing orders.

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Wed May 18, 2011 4:08 am
Profile WWW
The Forums Eternal Troll
User avatar

Location: Your Mind, your MIIIIIND
Post Re: THANK YOU
Fucking schools.
All mine offered was french and Italian.

_________________
MY shit is wrecked
Image


Wed May 18, 2011 4:13 am
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
Lester Killderros wrote:
Fucking schools.
All mine offered was french and Italian.


I should be very grateful for that. I saw many GA fans blaming their schools because they were offered the wrong language as their subjects.

By the way, how old are you?

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Wed May 18, 2011 4:39 am
Profile WWW
The Forums Eternal Troll
User avatar

Location: Your Mind, your MIIIIIND
Post Re: THANK YOU
Cultists.
Don't ask their age.

_________________
MY shit is wrecked
Image


Wed May 18, 2011 4:42 am
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
Lester Killderros wrote:
Cultists.
Don't ask their age.


As long as this supports the peace, alright.

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Wed May 18, 2011 4:57 am
Profile WWW
The Forums Eternal Troll
User avatar

Location: Your Mind, your MIIIIIND
Post Re: THANK YOU
We should probably relate this back to Big Bang Age.
We're bringing the cults into an alternate forum. that can't be good. so, great Aroduc (Don't Beat Me)

_________________
MY shit is wrecked
Image


Wed May 18, 2011 4:59 am
Profile
Derailer of Everything
User avatar

Location: Android Hell
Post Re: THANK YOU
Lester Killderros wrote:
We should probably relate this back to Big Bang Age.
We're bringing the cults into an alternate forum. that can't be good. so, great Aroduc (Don't Beat Me)

lol yeah he likely wont appreciate bringing the ga discussions into the big bang age forum...especially when he actually HAS a ga forum...
Rico S wrote:
This thread is likely going to be closed. :lol: For some reason, I don't know why.

perhaps because my similar topic got removed...i didnt expect it to last anyway though...and i didnt know where else to put it...as it had only an error submission and translation report page...so i made my own

_________________
Never gonna give you up


Thu May 19, 2011 4:46 pm
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
The odd man wrote:
Rico S wrote:
This thread is likely going to be closed. :lol: For some reason, I don't know why.

perhaps because my similar topic got removed...i didnt expect it to last anyway though...and i didnt know where else to put it...as it had only an error submission and translation report page...so i made my own


You should have put it in GAI forum...all useless thread except spams will never be threatened.
But it'll be ridiculous.

Back to the topic: What is Big Bang Age?

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Sun May 22, 2011 7:06 am
Profile WWW
The Forums Eternal Troll
User avatar

Location: Your Mind, your MIIIIIND
Post Re: THANK YOU
An eroge with an okay story

_________________
MY shit is wrecked
Image


Sun May 22, 2011 7:08 am
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
Lester Killderros wrote:
An eroge with an okay story


Could you tell me a slice of the story?

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Sun May 22, 2011 7:15 am
Profile WWW
The Forums Eternal Troll
User avatar

Location: Your Mind, your MIIIIIND
Post Re: THANK YOU
Theres an event that leads to people having powers.

_________________
MY shit is wrecked
Image


Sun May 22, 2011 7:16 am
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
Should I get this game?

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Sun May 22, 2011 7:22 am
Profile WWW
The Forums Eternal Troll
User avatar

Location: Your Mind, your MIIIIIND
Post Re: THANK YOU
depends.
do you like ok stories marred with non-stop rape a sexual Love scenes?

_________________
MY shit is wrecked
Image


Sun May 22, 2011 7:23 am
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
That would be too much for me.

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Sun May 22, 2011 7:46 am
Profile WWW
The Forums Eternal Troll
User avatar

Location: Your Mind, your MIIIIIND
Post Re: THANK YOU
Then don't get it. hell I only racked up about 2 hours play time before it got too much.

_________________
MY shit is wrecked
Image


Sun May 22, 2011 7:47 am
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
Lester Killderros wrote:
Then don't get it. hell I only racked up about 2 hours play time before it got too much.


I believe so. I can't stand on pornography too much.

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Sun May 22, 2011 7:54 am
Profile WWW
Derailer of Everything
User avatar

Location: Android Hell
Post Re: THANK YOU
Rico S wrote:
The odd man wrote:
Rico S wrote:
This thread is likely going to be closed. :lol: For some reason, I don't know why.

perhaps because my similar topic got removed...i didnt expect it to last anyway though...and i didnt know where else to put it...as it had only an error submission and translation report page...so i made my own


You should have put it in GAI forum...all useless thread except spams will never be threatened.
But it'll be ridiculous.

Back to the topic: What is Big Bang Age?

well it was more relevant to the third one

_________________
Never gonna give you up


Sun May 22, 2011 9:37 pm
Profile
Post Re: THANK YOU
Rico S wrote:
Lester Killderros wrote:
Then don't get it. hell I only racked up about 2 hours play time before it got too much.


I believe so. I can't stand on pornography too much.


Neither can I. Fortunately though there is an option in the game that lets you skip over the H scenes entirely by holding down...spacebar I think. I think the rest of the game is pretty well worth it. I'm a sucker for Alicesoft though.


Thu May 26, 2011 1:11 am
Profile
Faux Moderator

Location: Main Server
Post Re: THANK YOU
That's a main feature in all visual novel games...

_________________
Seiha's #3 post and rep (Wait, does that exist?) whore.
-----
Pepper.


Thu May 26, 2011 2:14 am
Profile WWW
User avatar
Post Re: THANK YOU
I'm fine with H-scenes as long it is not loli-related. Big Bang Age has a lot of this that's why I getting bored to collect all the CGs.

_________________
If you are thinking why my signature got nothing but this, well
--
--
--
--
--
--
--
This space is reserved for me, I just gotta use it.


Thu May 26, 2011 6:26 am
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.